18 квітня 2024 року відповідно до плану роботи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти у режимі відеоконференцій на платформі сервісу Google Meet лабораторією STEM-освіти проведено обласний педагогічний форум на тему: «Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи» в рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2024».

  Мета заходу полягала в ознайомленні педагогічних працівників з актуальними проблемами інноваційного розвитку закладів освіти, особливостями реалізації основних завдань на шляху впровадження принципів STEM-освіти як основи трансдисциплінарного дослідницько-проєктного підходу, а також теоретико-методичними аспектами створення STEM-орієнтованого освітнього середовища як засобу реалізації Концепції «Нова українська школа» та Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) з урахуванням пріоритетів екологічної безпеки, збереження та зміцнення здоров’я всіх суб’єктів педагогічного процесу, спрямованого на гармонійний всебічний розвиток здобувачів освіти; удосконаленні фахових компетентностей учасників форуму щодо інноваційної діяльності та науково-дослідної роботи у напрямку реалізації наскрізних змістових ліній; обмін досвідом та інноваційними ідеями щодо створення здорового екологічно безпечного STEM-орієнтованого освітнього середовища.

   Вітання учасникам обласного форуму адресували: Олександр Миколайович Петровський, директор Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат історичних наук, доцент, та Ірина Павлівна Василашко, завідувач сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

   Впродовж форуму обговорено низку актуальних освітніх питань:

  • STEM-освіта – світ інноваційних можливостей (Ірина Павлівна Василашко, завідувач сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»),
  • STEM як провідний інноваційний вектор якісної освіти в умовах сьогодення (Ігор Михайлович Вітенко, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва ТОКІППО, кандидат географічних наук, доцент),
  • Реалізація STEM-проєктів засобами цифрових технологій (Василь Ярославович Гайда, викладач кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист відділу навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури ТОКІППО, доктор філософії),
  • Вплив технологій штучного інтелекту на сучасне освітнє середовище: можливості та виклики (Олеся Романівна Олексюк, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти ТОКІППО, кандидат педагогічних наук),
  • Синергія можливостей спільноти закладу освіти у формуванні здорового безпечного освітнього середовища засобами STEM (Людмила Андріївна Кучер, методист, виконуюча обов’язки завідувача лабораторії STEM-освіти ТОКІППО),
  • Новосільський ліцей імені Мирона Зарицького: від цеглинки до STEMу (Наталія Михайлівна Липка, директор Новосільського ліцею імені Мирона Зарицького Скориківської сільської ради),
  • Діджиталізація освітнього простору як засіб формування STEM-орієнтованого освітнього середовища (Зоряна Петрівна Миколів, методист лабораторії STEM- освіти ТОКІППО),
  • Розвиток дрібної моторики рук дітей з особливими освітніми проблемами на заняттях з робототехніки на базі конструктора LEGO (Стефанюк Ярослав Олегович, вчитель інформатики та технологій Бережанського ліцею Тернопільської обласної ради),
  • Проєктна та конкурсна діяльність як складова формування екологічної грамотності та здорового життя (Марія Василівна Крохмалюк, вчитель географії та природознавства Підлісецької гімназії Кременецької міської ради),
  • STEM-квест як елемент продуктивного навчання для формування ключових компетентностей учнів (Марія Романівна Мачужак, вчитель трудового навчання і християнської етики Буцнівського ліцею Великоберезовицької селищної ради),
  • Організація дослідницької роботи здобувачів освіти для активізації пізнавальної діяльності в умовах сучасної школи (Катерина Сергіївна Дрозд, вчитель географії Кременецької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Кременецької міської ради).

   Висловлюємо щиру вдячність за конструктивну співпрацю, високо інтелектуальну, професійну, творчу й доброзичливу атмосферу всім доповідачам та учасникам заходу.